Badania

Badania stanowią punkt wyjścia do jakichkolwiek działań marki. W przypadku wprowadzania nowego produktu lub usługi są one niezbędne. Nawet jeśli firma jest na rynku już dłuższy czas i ma swoją stałą grupę odbiorców to musi wziąć pod uwagę, że z czasem modele zachowań tej grupy mogą się zmieniać. Ten aspekt będzie zwłaszcza widoczny jeśli produkt jest skierowany do konkretnej  kategorii wiekowej.

Dzieje się tak pod wpływem zachodzących zmian w modzie, kulturze, polityce czy otaczającego nas środowiska. Dlatego dobrze jest co jakiś czas zweryfikować czy dana grupa celowa nie uległa tym wpływom.

Dodatkowo jeśli spada zainteresowanie produktem lub usługą również jest to sygnał do przeprowadzenia badania. Być może trzeba coś zmienić w formie lub sposobie komunikacji bez badania skutecznie tego nie zrobimy. Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach przeprowadzenie takiego badania jest bardzo szybkie ponieważ można je przeprowadzić online.

Przykładem takiego badania jest metoda CAWI czyli wywiad za pomocą ankiety udostępnionej drogą elektroniczną. Zapewnia ona anonimowość co w znacznym stopniu przyczynia się do większego zaangażowania w jej wypełnieniu. Dzięki temu badaniu nawet już miesiąc przed planowanym działaniem promującym produkt lub usługę można dostarczyć miarodajne wyniki.